Druskininkų savivaldybė

Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Vilniaus al. 18, LT-66119.
Druskininkai
Tel. (8 313) 55 355,
Faks. (8 313) 55 376
Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre,
kodas 188776264


Horizontalus meniu
  • Savivaldybė
  • Atributika
    Garbės piliečiai
    Tarptautinis bendradarbiavimas
    Statistika
    Istorija
    Strategija
  • Meras
  • Meras
    Mero pavaduotojas
    Mero patarėjai
    Mero veiklos ataskaitos
  • Taryba
  • Tarybos nariai
    Tarybos komitetai
    Nuolatinės komisijos
    Etikos komisija
    Tarybos veiklos reglamentas
    Tarybos posėdžiai
    Tarybos komitetų posėdžiai
    Tarybos kadencijos
    Veiklos ataskaitos
    Ataskaitų suvestinė
    Kita
  • Pirmas
  • Vertikalus kairėje
  • Turizmas
  • Projektai ir investicijos
  • Vykdomi projektai
    Įgyvendinti projektai
    Planuojami projektai
    Pasiūlymai investuotojui
    Projektų aktualijos
    Kultūros paveldas abipus sienos
    Turizmui draugiški miestai
  • Finansai ir verslas
  • Biudžetas
    Mokesčiai
    Vietinės rinkliavos
    Valstybės rinkliavos
    Licencijų, leidimų išdavimas
    Lengvatos
    Parama verslui
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Finansinių ataskaitų rinkiniai
  • Švietimas Sportas
  • Veikla
    Švietimo įstaigos
    Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas
    Bendrasis ugdymas
    Metodinė veikla
    Neformalusis vaikų švietimas
    Neformalus vaikų švietimas papildantis formalųjį švietimą
    Specialusis ugdymas
    Švietimo pagalba
    Priėmimas į švietimo įstaigas
    Egzaminų rezultatai
    Neformalus suaugusiųjų švietimas ir tęstinis mokymasis
    Jaunimas
    Vaikų vasaros poilsis
    Vaikų vasaros stovyklos 2020 m.
  • Kultūra
  • Kultūros naujienos
    Kultūros įstaigos
    Druskininkų kultūros centras
    Druskininkų savivaldybės viešoji biblioteka
    Muziejai ir galerijos
    Ryškiausi renginiai
    Asociacijos ir menininkai
    Dokumentai
  • Socialinė parama
  • Piniginė socialinė parama
    Socialinės paslaugos
    Globa
    Atvejo vadyba
    Užimtumas
    Pritaikymas neįgaliesiems
    Parama maisto produktais
    Parama mokiniams
    Mokesčio už darželį mažinimas
  • Komunalinis ūkis
  • Šiluma
    Aplinkosauga
    Vanduo
    Transportas
    Būstas
    Statinių priežiūra
    Leidimai žemės darbams
    Kapinių priežiūra
    Bendrojo naudojimo objektų administratorių atranka ir skyrimas
  • Seniūnijos
  • Leipalingio seniūnija
    Aktualijos
    Kontaktai
    Seniūnaitijos
    Bendruomenės
    Įstaigos ir organizacijos
    Istorija
    Žymūs žmonės
    Veikla
    Paslaugos
    Viečiūnų seniūnija
    Aktualijos
    Kontaktai
    Seniūnaitijos
    Bendruomenės
    Įstaigos ir organizacijos
    Istorija
    Žymūs žmonės
    Veikla
    Paslaugos
  • KAIMIŠKOSIOS BENDRUOMENĖS
  • Savivaldybės įstaigos
  • savivaldybės valdomos įmonės
  • Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba
  • Civilinė sauga
  • Mobilizacija
  • Jaunimas
  • Jaunimo reikalų taryba
    Viešosios paslaugos ir infrastruktūra
    Savanorystė
    Aktualijos
  • TARPINSTITUCINIS BENDRADARBIAVIMAS
  • ADMINISTRACIJA
  • Struktūra ir kontaktai
  • Administracijos vadovai
    Valdymo struktūros schema
  • Savivaldybės administracijos darbo taryba
  • Teisinė informacija
  • Teisės aktai
    Norminiai teisės aktai
    Teisės aktų projektai
    Išvadoms gauti pateikti teisės aktų projektai
    Vyriausybei pateikti teisės aktų projektai
    Teisės aktų projektų archyvas
    Tyrimai ir analizės
    Teisės aktų pažeidimai
    Seimo kontrolierių pažymos
    Valstybės kontrolierių sprendimai
    Teismo sprendimai
    Tarnybiniai nusižengimai
    Teisinio reguliavimo stebėsena
    Valstybės garantuojama teisinė pagalba
    Vartotojų teisių apsauga
  • Veiklos sritys
  • Korupcijos prevencija
  • Administracinė informacija
  • Nuostatai
    Planavimo dokumentai
    Darbo užmokestis
    Viešieji pirkimai
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Finansinių ataskaitų rinkiniai
    Vadovų darbotvarkės
    Ūkio subjektų priežiūra
    Paskatinimai ir apdovanojimai
    Tarnybiniai lengvieji automobiliai
    Posėdžių salių nuoma
  • Administracinė našta
  • Paslaugos
  • Atviri duomenys
  • Asmens duomenų apsauga
  • Nuorodos
  • Karjera
  • Administravimas
  • Atsijungti
  • Korupcijos prevencija
  • Naujienų prenumerata
  • Vartotojų teisių apsauga

    Vartotojų teisių apsauga


    Vartotojas
    – fizinis asmuo, su savo verslu, prekyba, amatu ar profesija nesusijusiais tikslais (asmeniniais tikslais) siekiantis sudaryti ar sudarantis sutartis (t. y. perkantis prekes bei paslaugas).

    Vartojimo sutartimi verslininkas įsipareigoja perduoti vartotojui prekes nuosavybės teise arba suteikti paslaugas vartotojui, o vartotojas įsipareigoja priimti prekes ar paslaugas ir sumokėti jų kainą.


    Vartotojas turi teisę:

    1. savo nuožiūra įsigyti ir naudoti prekes bei paslaugas (pasirinkti pardavėją, paslaugų teikėją);
    2. įsigyti saugias, tinkamos kokybės prekes ar paslaugas;
    3. gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie parduodamas prekes, teikiamas paslaugas;
    4. gauti informaciją apie savo teisių įgyvendinimo ir gynimo tvarką;
    5. į pažeistų teisių gynimą ir į turtinės ir neturtinės žalos (nuostolių) atlyginimą;
    6. kreiptis dėl pažeistų teisių gynimo į ginčus nagrinėjančias institucijas ar teismą;
    7. jungtis į vartotojų asociacijas;
    8. į švietimą vartojimo srityje;
    9. į ekonominių interesų apsaugą ir kt.

    Vartojimo ginčas – iš vartojimo sutarties kilęs vartotojo ir pardavėjo ar paslaugų teikėjo nesutarimas dėl įsigytų prekių ar paslaugų, kurio metu vartotojas reiškia turtinį reikalavimą pardavėjui ar paslaugos teikėjui.

    Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina vartotojų teisių apsaugą, ne teismo tvarka sprendžia vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus, prižiūri, ar rinkai tiekiami ne maisto produktai atitinka ne maisto produktų saugą, kokybę, ženklinimą nustatančių teisės aktų reikalavimus, įstatymų nustatyta tvarka kontroliuoja sutarčių standartines sąlygas ir ginčija nesąžiningas vartojimo sutarčių sąlygas, atlieka turizmo paslaugų teikėjų veiklos priežiūrą, vykdo reklamos priežiūrą, tiria nesąžiningą komercinę veiklą, taiko įstatymų nustatytas poveikio priemones, gina vartotojų viešąjį interesą ir kt.


    Kur kreiptis dėl ginčo su pardavėju ar paslaugos teikėju?

    Vartotojas, manantis, kad jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti (pavyzdžiui, įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą, negavus visų ar dalies prekių ar paslaugų, dėl pardavėjo ar paslaugos teikėjo veiksmų patyrus materialinę žalą ar kt.), vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 1 dalimi, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Verslininkas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas netenkina vartotojo reikalavimo, jį tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia (ginčų sprendimo ne teisme) tvarka (nuoroda į kreipimosi tvarką: http://vvtat.lt/lt/vartotojams/kaip_pateikti_prasyma.html).


    Kitos vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos:

    1. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba – vartotojų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų arba pašto paslaugos teikėjų ginčai dėl Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir Lietuvos Respublikos pašto įstatymo reglamentuojamų santykių;
    2. Lietuvos bankas – vartojimo ginčai dėl finansinių paslaugų, nurodytų Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatyme;
    3. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija – vartotojų ir energetikos įmonių, geriamojo vandens tiekimo ir (ar) nuotekų tvarkymo įmonių ginčai dėl apmokėjimo už suvartotą energiją ar paslaugas, dėl valstybės reguliuojamų kainų ir (ar) tarifų taikymo, dėl energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, dėl prisijungimo, energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo, taip pat kiti vartotojų ir energetikos įmonių ginčai energetikos srityje, nepriskirti Valstybinei energetikos inspekcijai prie Energetikos ministerijos;
    4. Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos – vartotojų ir energetikos įmonių ginčai dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių naudojimo, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo, taip pat vartotojų ir energijos taupymo paslaugų teikėjų ginčus dėl energijos taupymo paslaugų teikimo;
    5. Lietuvos advokatūros advokatų taryba ar jos sudarytas organas – vartotojų ir advokatų ginčai dėl teisinių paslaugų.

    Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 90 dienų nuo to laiko, kai gavo šio Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nurodytus dokumentus, jeigu kiti įstatymai nenumato kitaip. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, ginčus nagrinėjanti institucija gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 30 dienų.

    Kilo klausimų? Daugiau informacijos galite rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainėje www.vvtat.lt, taip pat konsultacijų telefonu (85) 262 67 60.


    www.vvtat.lt

     

    Vertinkite: Balsų skaičius: 0

    © 2011 Druskininkų sav. administracija. Visos teisės saugomos. Sprendimas: Idamas, Naudojama Smartweb sistema.