Kviečiame tėvus, auginančius atipiškos raidos vaikus, į susitikimą
„Investicijos į švietimo sistemą ir toliau nesustoja – tai vienas svarbiausių mūsų savivaldybės prioritetų. Kasmet skiriame nemažą dalį savivaldybės biudžeto lėšų, visos švietimo įstaigos gražėtų, modernėtų, o mūsų vaikai jose jaustųsi saugūs ir turėtų geriausias sąlygas augti bei tobulėti. Lėšos skiriamos remiantis mokyklų bendruomenių išsakytais poreikiais – atnaujinamos tiek vidaus patalpos, tiek lauko erdvės. Artėjančios vasaros atostogos - tai ir remonto, ir intensyvaus tvarkymosi laikotarpis švietimo įstaigose. Artimiausiuose planuose – „Atgimimo“ mokyklos atnaujinimas, galutinis kondicionierių įrengimas darželiuose, kad mažieji druskininkiečiai jaustųsi patogiai net ir karščiausiomis vasaros dienomis“, – sako Druskininkų savivaldybės meras R. Malinauskas.
Jis pridūrė besidžiaugiantis švietimo bendruomenės projektais ir iniciatyvomis, kurių įgyvendinimui efektyviai panaudojamos projektinės lėšos, o gauti rezultatai visoje šalyje pristatomi kaip geroji patirtis.
Kiekvienai mokyklai po laboratoriją: įkurtos kalbų, robotikos, gamtos, technologijų laboratorijos, menų, foto studijos
„Šiuolaikinė mokykla neįsivaizduojama be modernios aplinkos, kuri įkvepia mokinius tyrinėti ir kurti. Investicijos į pažangias technologijas yra būtinybė. STEAM laboratorijos suteikia galimybę taikyti praktinį, patirtinį mokymą, kuris ne tik gerina mokymosi rezultatus, bet ir skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą bei bendradarbiavimą. Prieš du metus išsikėlėme tikslą – visose Druskininkų mokyklose įkurti skirtingo tipo laboratorijas, kad kiekvienas mokinys turėtų prieigą prie pažangiausių ugdymo priemonių tiek savo mokykloje, tiek galėtų naudotis naujai įkurtomis erdvėmis kitose mokyklose. Džiaugiuosi, kad nuo kovo mėnesio ne mažiau kaip dvi pamokas per mėnesį mokiniai vyksta į įvairias laboratorijas. Esu dėkinga savivaldybės administracijos švietimo skyriaus specialistams, mokyklų vadovams, kuriems bendradarbiaujant pavyko taip suderinti mokyklų pamokų tvarkaraščius, kad šis tikslas būtų pasiektas.“ – sako Druskininkų savivaldybės vicemerė Diana Brown.
Druskininkų mokyklose veikiančios laboratorijos atliepia šiuolaikinio ugdymo turinį, pažangius mokymosi būdus bei skirtingus mokinių pomėgius.
Pavyzdžiui, Druskininkų Saulės mokykloje įkurtos net kelios laboratorijos: muzikos laboratorijoje-studijoje mokiniai gali kurti, įrašyti ir redaguoti muziką, garso takelius, eksperimentuoti su muzikos efektais.
Mokytis kalbų tapo daug įdomiau, nes anglų kalbos pamokos vyksta modernioje kalbų laboratorijoje. Čia kiekvienas mokinys mokosi naudodamasis IT priemonėmis - interaktyvios užduotys leidžia dirbti savarankiškai ir savo tempu.
Populiariausia tarp mokinių – foto laboratorija, kurioje mokiniai mokosi naudotis profesionaliais fotoaparatais, objektyvais, apšvietimo įranga bei nuotraukų redagavimo programomis. Užsiėmimuose jie eksperimentuoja tiek su fotografavimu, tiek su vaizdų apdorojimu, gilina žinias apie kompoziciją, apšvietimą ir kadravimą.
Grafinio dizaino laboratorijoje mokiniai dirba su planšetėmis ir įvairiomis kūrybinėmis programomis. Mokiniai kuria, maketuoja, modeliuoja savo idėjas, analizuoja kompozicijos principus ir susipažįsta su dizaino pasauliu.
Meno studijoje mokiniai gali mokytis keramikos ir tapybos. Tačiau ne mažiau noriai šioje studijoje laiką leidžia ir mokytojai, kuriems sudarytos sąlygos dalyvauti keramikos edukacijose.
Druskininkų Ryto gimnazijoje įkurtos net kelios gamtos mokslų bei inžinerijos laboratorijos. Jose – naujausios projektavimo programos, lazerinės 2D, graviravimo- pjovimo staklės, 3D spausdintuvai, ploteris, frezavimo staklės. Inžinerijos laboratorijoje mokiniai mokosi šiuolaikinių projektavimo bei gamybos ir medžiagų apdirbimo tendencijų. Biologijos, fizikos, chemijos laboratorijose įdomu dirbti su įvairia įranga, planuoti ir atlikti tyrimus, kelti tikslus, hipotezes, analizuoti ir apibendrinti gautus duomenis, remiantis jais daryti išvadas.
Druskininkų Atgimimo mokykloje įkurta Robotikos laboratorija suteikia mokiniams galimybę praktiškai mokytis inžinerijos, programavimo ir dizaino pagrindų. Naudodami LEGO, VEX, mBot2 ir Dobot įrangą, mokiniai kuria ir programuoja robotus. Čia taikomi interaktyvūs, projektiniai mokymo metodai, kurie skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą, savarankiškumą ir komandinius įgūdžius.
Investicijos į vaiko pažangą
Mokyklose įdiegta ir vieninga mokinio individualios pažangos stebėjimo sistema – mokiniai gali įsivertinti savo stiprybes, o mokytojai turi prieigą prie aiškių ir išsamių duomenų apie kiekvieno mokinio mokymosi kelią.
„Vieninga vaiko individualios pažangos stebėjimo sistema - vienas iš labiausiai džiuginančių pasiekimų. Sistema automatizuoja duomenų rinkimą, leidžia mokiniams įvertinti savo stipriąsias ir silpnąsias puses, o mokytojams – saugoti ir patogiai pasiekti reikalingus duomenis . Pradžią šios sistemos naudojimui davė apsilankymas Klaipėdos Baltijos progimnazijoje. Esame dėkingi kolegoms už vertingas rekomendacijas. Pasiekėme ir daugiau bendrų susitarimų – atnaujinome mokymosi sutartis, pasirengėme bendrus planavimo, pasiekimų vertinimo dokumentus. Šie dalykai džiugina“, – sako Druskininkų savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Jurgita Naruckienė.
Druskininkų mokyklose taip pat aktyviai vykdoma prevencija – nuo smurto iki žalingų įpročių.
Konkurse gali dalyvauti teikėjai, kurie:
- turi teisę vykdyti švietimo veiklą;
- yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt;
- turi programoms įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;
- turi mokytojų, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą turinčių teisę teikti švietimo paslaugas pagal neformaliojo vaikų švietimo programas;
- įsipareigoja užtikrinti dalyvių sveikatą ir saugumą Programose organizuojamose saugioje aplinkoje ir neturi kelti grėsmės asmenų sveikatai, viešajai tvarkai ar bet kokiomis formomis, metodais ir būdais neturi pažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.
Dalyvaujantys konkurse pareiškėjai pateikia:
• Programos paraišką (1 ir 2 priedai);
• Juridiniai asmenys – įstaigos nuostatus ar įstatus;
• Pedagogai ir laisvieji mokytojai – teisės aktų nustatyta tvarka įsigytą verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą ir dokumentus, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą, kad gali dirbti mokytoju, įgaliojimą – jei dokumentus pateikia atstovas (pateikti reikės prieš pradedant įgyvendinti stovyklą).
Papildomą informaciją, vaikų vasaros stovyklų tvarkos aprašą, neformaliojo vaikų švietimo programos mokinių atostogų metu finansavimo rėmimo paraišką ir finansavimo išlaidų sąmata bei preliminarų 2025 m. stovyklų datų tinklelį, kuriame galite įrašykite planuojamą stovyklos datą, rasite čia.
Paraiškos teikiamos iki 2025 m. gegužės 7 d. elektroniniu būdu el. pašto adresu admin@juc.lt. Elektroniniu paštu siunčiamos paraiškos turi būti patvirtintos parašu (skaitmeniniu: signa, mobilus arba bankinis pasirašymo būdas, dokobit.com. Ranka pasirašyta paraiška turi būti nuskanuota ir atsiųsta PDF failu).
Dėl papildomos informacijos, kreipkitės į Druskininkų jaunimo užimtumo centrą tel. nr. 0 610 31042 arba admin@juc.lt
I-II klasių „Ryto“ gimnazijos mokiniai ir jų auklėtojai, Druskininkų savivaldybės vicemerė Diana Brown, Švietimo skyriaus vedėja Jurgita Naruckienė, Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė Agnė Volckevičienė, policijos atstovai scenoje išvydo ne aktorius, o žmones, kurių kasdienybė paženklinta skaudžiomis netektimis, rizika ir viltimi.
Lazdijų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas Mindaugas Kirkliauskas, Lietuvos greitosios medicinos pagalbos tarnybos paramedikas Gytenis Brazauskas, Lazdijų rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus vyriausioji tyrėja Ugnė Kalinauskienė, Veisiejų Šv. Jurgio parapijos klebonas Žydrūnas Burnys – jų žodžiai palietė ne tik protą, bet ir širdį.
Artėjant vasarai, kai keliuose ir gyvenime daugėja laisvės, ypač svarbu prisiminti – saugumas prasideda nuo mūsų pačių pasirinkimų.
„Jaunimui šiandien labai svarbu ne tik išgirsti informaciją, bet ir ją pajusti. Sausa teorija dažnai lieka nepastebėta, o tokios iniciatyvos kaip „Man (ne)vienodai“ kalba širdimi – per emociją, per tikrumą. Tikroviškos istorijos, skaudžios patirtys ir gyvas pasakojimas veikia stipriau nei bet kuri paskaita. Mums, kaip bendruomenei, svarbu, kad jauni žmonės suprastų, kokią kainą gali turėti neatsakingas elgesys kelyje. Džiaugiuosi, kad Druskininkuose turėjome galimybę priimti šį unikalų renginį ir tikiu, kad jis paliko gilų pėdsaką, o kartu – ir priminimą, kaip svarbu saugoti save ir šalia esančius“, – sakė vicemerė D. Brown.
„Renginys „Man neVienodai“ paliko gilų įspūdį ir man, ir mokiniams. Policijos pareigūnai kalbėjo atvirai ir įtaigiai – ne vien apie taisykles, bet ir apie tikras situacijas, pasekmes bei skaudžius pasirinkimų padarinius. Buvo akivaizdu, kad mokiniai išgirdo tai, kas svarbu – tyliai, bet stipriai paveikė jų mąstymą. Ši veikla buvo ne formali prevencinė paskaita, o tikras gyvenimiškas susitikimas – su atsakomybe, su rizika, su tuo, ką reiškia būti neabejingam. Nuoširdžiai dėkoju pareigūnams už jų profesionalumą ir gebėjimą kalbėti jauno žmogaus kalba. Kaip karjeros specialistė džiaugiuosi, kad mokiniai galėjo šią dieną išgyventi ne teoriškai, bet per stiprias emocijas ir tikroviškus pavyzdžius. Tai viena iš tų patirčių, kuri gali tyliai, bet ilgai veikti jauno žmogaus mąstymą“ – po renginio sakė „Ryto“ gimnazijos karjeros specialistė Karolina Juoskaitė-Vitkauskė.
Gimnazistai taip pat negailėjo gerų žodžių – kiekvienas išsinešė stiprų įspūdį, kas jiems labiausiai patiko, ką jie suprato .
,,Patiko, kad žmonės kalbėjo iš savo patirties. Klausantis net bėgo šiurpai, kai kurios vietos buvo ypač skaudžios. Jautėsi, kad žmonės kalba apie tai, ką tikrai yra patyrę, tai ne tik jiems duotas tektas, bet ir jų išgyventos emocijos. Scenografija irgi buvo puiki. Buvo sukurtas jausmas, kad aš esu įvykio vietoje čia ir dabar“ – įspūdžiais dalinosi Gabrielė Suchanekaitė.
„Man asmeniškai renginys labai patiko – jis buvo itin emocionalus ir paliko gilų įspūdį. Ypač palietė momentai, kai žmonės atvirai dalijosi savo asmeninėmis patirtimis, išgyvenimais ir širdgėla. Labiausiai įsiminė emocinga inscenizacija su ugniagesiais, medikais ir kunigu – jų parodyta nelaimės situacija ir pasidalintos tikros istorijos sukrėtė bei privertė susimąstyti“ – sakė Edvinas Kalašnikov.
,,Šio renginio metu turėjau galimybę susitikti su Lazdijų rajono policijos pareigūnais, paramedikais ir kunigu. Kiekvienas iš jų pasidalijo savo darbo patirtimi ir pasakojimais, atskleidžiančiais, kaip atrodo jų kasdienybė. Mane ypač sužavėjo pareigūnai, kurie tikromis istorijomis kalbėjo apie savo darbo dienas, susidūrimus su įvairiais iššūkiais ir neįprastais įvykiais. Šie pasakojimai paliko gilų įspūdį, leidžiantį sužinoti daugiau apie tai, kaip jie padeda žmonėms, ir kokie jausmai juos lydi jų profesijoje. Šis užsiėmimas paskatino apmąstyti šių specialistų indėlį į visuomenę, kasdienį žmonių gyvenimą bei kokios yra svarbios šios profesijos“ – įspūdžiais dalinosi Evita Juškevičiūtė.
,,Buvo įdomu išgirsti mamos išgyvenimą dėl sūnaus netekties ir taip pat ką pareigūnai, medikai,ugniagesiai,kunigas turėjo pasakyti iš savų pusių kaip jie patyrė visa tai ir kokius jausmus išgyveno" – kalbėjo Gabija Aliukonytė.
,,Buvo įdomios istorijos, tikrai palietė širdį kuomet skubiosios pagalbos tarnybos pasokojo apie savo įsimintiniausius atsiminimus darbe ir padėjo labiau suvokti apie kvailus pasirinkimus kelyje ir kaip tai gali išsiplėsti į bloga ar net mirtiną incidentą“ – sakė Gabija Sakalauskaitė.
,,Man labiausiai patiko gelbėtojų istorijos. Buvo įdomu sužinoti tikrąją nelaimę ir suprasti, kad būna ir blogiau nei atrodo. Patsai renginys manau turi būti parodytas visiems, išgirstas visų ausimis, kad visi suprastų gelbėtojų sunkų darbą“ – įsitikinusi Vasarė Kvedaravičiūtė.
,,Labai buvo įdomu matyti tai, ką paruošė pareigūnai ir paramedikai. Širdį palietė paramedikų pasakojimai, kaip jie gelbėja iš autoįvykių. Tai mus pamokė, kad ne tik reikia saugiai elgtis kelyje, o kad prieš važiuojant, einat kur nors su draugais, reikia pagalvoti, kokios gali būti pasekmės“, – įsitikinęs Matas Čepanonis.
„Iniciatyva „Man (ne)vienodai“ – tai daugiau nei saugaus eismo paskaita. Tai – stipri emocinė patirtis, kuri pasiekia kiekvieno žmogaus širdį. Matyti, kaip mokiniai reaguoja į realias gyvenimo istorijas, kaip įsigilina į kiekvieną pasakytą žodį, – didžiausias įrodymas, kad tokia prevencija yra reikalinga. Mūsų siekis – mokyti jaunimą per patirtį, per tikras situacijas. Teorija svarbi, tačiau ji turi būti papildyta gyvomis emocijomis, istorijomis, kurios palieka pėdsaką. „Man (ne)vienodai“ yra būtent toks renginys. Jis nepalieka abejingų. Džiaugiuosi, kad mūsų pareigūnės Ugnė Kalinauskienė ir Renata Ribinskienė su partneriais sugebėjo sukurti šį formatą, kuris šiandien sėkmingai keliauja į kitas bendruomenes. Be abejo, matydami šio projekto poveikį, svarstome, kaip panašią patirtinę prevenciją plėtoti toliau. Norime, kad kuo daugiau jaunų žmonių išgirstų tikras istorijas ir patys sąmoningai rinktųsi saugumą kelyje. Tai kryptis, kurią policija tikrai nori stiprinti. Nuoširdžiai dėkoju visiems renginio herojams, kurie ryžosi kalbėti apie skaudžias, bet labai reikalingas temas. Tai, ką jie daro, gelbsti gyvybes, nes mums – iš tikrųjų ne vienodai.“, – kalbėjo Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Alvydas Jurgelevičius.
Pasak vienos iš šios idėjos autorės, pareigūnės Ugnės Kalinauskienės, „Man (ne)vienodai“ yra gyva iniciatyva – tikros istorijos, tikri pasakojimai tų herojų, kurie savo tarnyboje susiduria su tragiškais eismo įvykiais, nusinešančiais žmogaus gyvybę.
„Idėja gimė iš noro su jaunimu kalbėti apie eismo saugumą ir kultūros puoselėjimą keliuose ne teoriškai ar formaliai, o širdimi. Norėjome turėti tokį renginį, kuris nepaliktų abejingų ir kiekvieną jaunuolį paliestų emocijomis. Taip ir sukūrėme su komanda iniciatyvą „Man neVienodai“ - renginį apie atsakomybę, pasirinkimus ir gyvybę“ – sakė U. Kalinauskienė.
Šio renginio idėja buvo „brandinama“ 5 metus, o pirmą kartą parodytas buvo šių metų pavasarį. „Po pirmojo renginio pastebėjome, kad tiek jame dalyvavę moksleiviai, tiek kiti suaugusieji ar kolegos liko apstulbę – jie nesitikėjo tokio formato renginio: realiai pjaustomo automobilio ir laužomo metalo scenoje, imituojamo žmogaus ištraukimo iš sumaitoto automobilio ir pirmosios pagalbos suteikimo, defibriliatoriaus panaudojimo ir kunigo simbolinio pašventinimo. Galbūt dėl šių priežasčių, kad renginys buvo iš tiesų kitoks ir netradicinis, sulaukėme didelio kitų Alytaus apskrityje esančių savivaldybių dėmesio ir birželio 12 d. mūsų renginį žmonės galėjo išvysti antrą kartą Druskininkuose. Turėjome viziją į sceną pakviesti keletą herojų. Iš karto orientavomės į realius eismo įvykius, t. y. kokios tarnybos dirba eismo įvykio vietose. Pradėjome ieškoti žmonių, kurių patirtys – autentiškos. Džiaugiuosi, kad ilgai ieškoti herojų renginiui neteko. Vos tik pristačius renginio idėją - visi herojai sutiko dalyvauti, nes jie puikiai supranta, kad tokios istorijos turi skambėti, jaunimas turi žinoti nepagrąžintą eismo įvykių realybę ir pasekmes. Nes jiems irgi ne vienodai saugumas kelyje“ – pasakojo U. Kalinauskienė.
Paklausus apie jaunimo reakciją, pareigūnė pabrėžė, kad po renginio Druskininkuose kalbinti jauni žmonės sakė nesitikėję nieko panašaus – į salę jie ėjo galvodami, jog jų laukia eilinė paskaita apie saugų eismą.
„Tačiau tai, ką jie išgirdo ir išgyveno, nepamirš ilgai. Ne vienam iš jų išriedėjusi ašara parodė, kad ši renginio žinutė buvo svarbi – jiems ne vienodai. Istorijos, kurias mes pasakojame scenoje, kiekvieną kartą mus paliečia vis iš naujo – mes sugrįžtame prisiminimais į tuos skaudžius įvykius, kuriuose matėme, kaip užgęstą žmogaus gyvybė, žuvusiojo artimųjų beribį skausmą... Emociškai sunku pasakoti tokias sukrečiančias istorijas, tačiau mūsų komanda tiki, kad tik tikri ir neišgalvoti pasakojimai gali pradėti keisti jauno žmogaus požiūrį į eismo saugumą ir kultūrą keliuose bei gelbėti gyvybes“ – sakė pareigūnė.
Moksleivius pasveikino vicemeras Simonas Kazakevičius, kuris papasakojo apie savivaldos veiklą, jos struktūrą bei svarbą vietos bendruomenei. Gimnazistai taip pat susipažino su Dokumentų ir informacijos, Teisės, Ūkio, Architektūros bei Socialinės paramos skyrių veikla, jų kasdieniais darbais ir specialistų atsakomybėmis.
Džiaugiamės galėdami prisidėti prie jaunimo profesinio ugdymo ir dalyvauti iniciatyvoje, skatinančioje domėtis realia darbo aplinka. Ši veikla – puiki galimybė mokiniams iš arčiau pažinti profesinį pasaulį ir atrasti jiems artimas sritis.
Tą pačią dieną „Ryto“ gimnazijos I–III klasių mokiniai lankėsi įvairiose įstaigose ir įmonėse, kuriose susipažino net su 17 skirtingų profesinių aplinkų.
Daugiau nuotraukų rasite čia ir čia.
„Investicijos į švietimo sistemą ir toliau nesustoja – tai vienas svarbiausių mūsų savivaldybės prioritetų. Kasmet skiriame nemažą dalį savivaldybės biudžeto lėšų, visos švietimo įstaigos gražėtų, modernėtų, o mūsų vaikai jose jaustųsi saugūs ir turėtų geriausias sąlygas augti bei tobulėti. Lėšos skiriamos remiantis mokyklų bendruomenių išsakytais poreikiais – atnaujinamos tiek vidaus patalpos, tiek lauko erdvės. Artėjančios vasaros atostogos - tai ir remonto, ir intensyvaus tvarkymosi laikotarpis švietimo įstaigose. Artimiausiuose planuose – „Atgimimo“ mokyklos atnaujinimas, galutinis kondicionierių įrengimas darželiuose, kad mažieji druskininkiečiai jaustųsi patogiai net ir karščiausiomis vasaros dienomis“, – sako Druskininkų savivaldybės meras R. Malinauskas.
Jis pridūrė besidžiaugiantis švietimo bendruomenės projektais ir iniciatyvomis, kurių įgyvendinimui efektyviai panaudojamos projektinės lėšos, o gauti rezultatai visoje šalyje pristatomi kaip geroji patirtis.
Kiekvienai mokyklai po laboratoriją: įkurtos kalbų, robotikos, gamtos, technologijų laboratorijos, menų, foto studijos
„Šiuolaikinė mokykla neįsivaizduojama be modernios aplinkos, kuri įkvepia mokinius tyrinėti ir kurti. Investicijos į pažangias technologijas yra būtinybė. STEAM laboratorijos suteikia galimybę taikyti praktinį, patirtinį mokymą, kuris ne tik gerina mokymosi rezultatus, bet ir skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą bei bendradarbiavimą. Prieš du metus išsikėlėme tikslą – visose Druskininkų mokyklose įkurti skirtingo tipo laboratorijas, kad kiekvienas mokinys turėtų prieigą prie pažangiausių ugdymo priemonių tiek savo mokykloje, tiek galėtų naudotis naujai įkurtomis erdvėmis kitose mokyklose. Džiaugiuosi, kad nuo kovo mėnesio ne mažiau kaip dvi pamokas per mėnesį mokiniai vyksta į įvairias laboratorijas. Esu dėkinga savivaldybės administracijos švietimo skyriaus specialistams, mokyklų vadovams, kuriems bendradarbiaujant pavyko taip suderinti mokyklų pamokų tvarkaraščius, kad šis tikslas būtų pasiektas.“ – sako Druskininkų savivaldybės vicemerė Diana Brown.
Druskininkų mokyklose veikiančios laboratorijos atliepia šiuolaikinio ugdymo turinį, pažangius mokymosi būdus bei skirtingus mokinių pomėgius.
Pavyzdžiui, Druskininkų Saulės mokykloje įkurtos net kelios laboratorijos: muzikos laboratorijoje-studijoje mokiniai gali kurti, įrašyti ir redaguoti muziką, garso takelius, eksperimentuoti su muzikos efektais.
Mokytis kalbų tapo daug įdomiau, nes anglų kalbos pamokos vyksta modernioje kalbų laboratorijoje. Čia kiekvienas mokinys mokosi naudodamasis IT priemonėmis - interaktyvios užduotys leidžia dirbti savarankiškai ir savo tempu.
Populiariausia tarp mokinių – foto laboratorija, kurioje mokiniai mokosi naudotis profesionaliais fotoaparatais, objektyvais, apšvietimo įranga bei nuotraukų redagavimo programomis. Užsiėmimuose jie eksperimentuoja tiek su fotografavimu, tiek su vaizdų apdorojimu, gilina žinias apie kompoziciją, apšvietimą ir kadravimą.
Grafinio dizaino laboratorijoje mokiniai dirba su planšetėmis ir įvairiomis kūrybinėmis programomis. Mokiniai kuria, maketuoja, modeliuoja savo idėjas, analizuoja kompozicijos principus ir susipažįsta su dizaino pasauliu.
Meno studijoje mokiniai gali mokytis keramikos ir tapybos. Tačiau ne mažiau noriai šioje studijoje laiką leidžia ir mokytojai, kuriems sudarytos sąlygos dalyvauti keramikos edukacijose.
Druskininkų Ryto gimnazijoje įkurtos net kelios gamtos mokslų bei inžinerijos laboratorijos. Jose – naujausios projektavimo programos, lazerinės 2D, graviravimo- pjovimo staklės, 3D spausdintuvai, ploteris, frezavimo staklės. Inžinerijos laboratorijoje mokiniai mokosi šiuolaikinių projektavimo bei gamybos ir medžiagų apdirbimo tendencijų. Biologijos, fizikos, chemijos laboratorijose įdomu dirbti su įvairia įranga, planuoti ir atlikti tyrimus, kelti tikslus, hipotezes, analizuoti ir apibendrinti gautus duomenis, remiantis jais daryti išvadas.
Druskininkų Atgimimo mokykloje įkurta Robotikos laboratorija suteikia mokiniams galimybę praktiškai mokytis inžinerijos, programavimo ir dizaino pagrindų. Naudodami LEGO, VEX, mBot2 ir Dobot įrangą, mokiniai kuria ir programuoja robotus. Čia taikomi interaktyvūs, projektiniai mokymo metodai, kurie skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą, savarankiškumą ir komandinius įgūdžius.
Investicijos į vaiko pažangą
Mokyklose įdiegta ir vieninga mokinio individualios pažangos stebėjimo sistema – mokiniai gali įsivertinti savo stiprybes, o mokytojai turi prieigą prie aiškių ir išsamių duomenų apie kiekvieno mokinio mokymosi kelią.
„Vieninga vaiko individualios pažangos stebėjimo sistema - vienas iš labiausiai džiuginančių pasiekimų. Sistema automatizuoja duomenų rinkimą, leidžia mokiniams įvertinti savo stipriąsias ir silpnąsias puses, o mokytojams – saugoti ir patogiai pasiekti reikalingus duomenis . Pradžią šios sistemos naudojimui davė apsilankymas Klaipėdos Baltijos progimnazijoje. Esame dėkingi kolegoms už vertingas rekomendacijas. Pasiekėme ir daugiau bendrų susitarimų – atnaujinome mokymosi sutartis, pasirengėme bendrus planavimo, pasiekimų vertinimo dokumentus. Šie dalykai džiugina“, – sako Druskininkų savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Jurgita Naruckienė.
Druskininkų mokyklose taip pat aktyviai vykdoma prevencija – nuo smurto iki žalingų įpročių.
Konkurse gali dalyvauti teikėjai, kurie:
- turi teisę vykdyti švietimo veiklą;
- yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt;
- turi programoms įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;
- turi mokytojų, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą turinčių teisę teikti švietimo paslaugas pagal neformaliojo vaikų švietimo programas;
- įsipareigoja užtikrinti dalyvių sveikatą ir saugumą Programose organizuojamose saugioje aplinkoje ir neturi kelti grėsmės asmenų sveikatai, viešajai tvarkai ar bet kokiomis formomis, metodais ir būdais neturi pažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.
Dalyvaujantys konkurse pareiškėjai pateikia:
• Programos paraišką (1 ir 2 priedai);
• Juridiniai asmenys – įstaigos nuostatus ar įstatus;
• Pedagogai ir laisvieji mokytojai – teisės aktų nustatyta tvarka įsigytą verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą ir dokumentus, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą, kad gali dirbti mokytoju, įgaliojimą – jei dokumentus pateikia atstovas (pateikti reikės prieš pradedant įgyvendinti stovyklą).
Papildomą informaciją, vaikų vasaros stovyklų tvarkos aprašą, neformaliojo vaikų švietimo programos mokinių atostogų metu finansavimo rėmimo paraišką ir finansavimo išlaidų sąmata bei preliminarų 2025 m. stovyklų datų tinklelį, kuriame galite įrašykite planuojamą stovyklos datą, rasite čia.
Paraiškos teikiamos iki 2025 m. gegužės 7 d. elektroniniu būdu el. pašto adresu admin@juc.lt. Elektroniniu paštu siunčiamos paraiškos turi būti patvirtintos parašu (skaitmeniniu: signa, mobilus arba bankinis pasirašymo būdas, dokobit.com. Ranka pasirašyta paraiška turi būti nuskanuota ir atsiųsta PDF failu).
Dėl papildomos informacijos, kreipkitės į Druskininkų jaunimo užimtumo centrą tel. nr. 0 610 31042 arba admin@juc.lt
I-II klasių „Ryto“ gimnazijos mokiniai ir jų auklėtojai, Druskininkų savivaldybės vicemerė Diana Brown, Švietimo skyriaus vedėja Jurgita Naruckienė, Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė Agnė Volckevičienė, policijos atstovai scenoje išvydo ne aktorius, o žmones, kurių kasdienybė paženklinta skaudžiomis netektimis, rizika ir viltimi.
Lazdijų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas Mindaugas Kirkliauskas, Lietuvos greitosios medicinos pagalbos tarnybos paramedikas Gytenis Brazauskas, Lazdijų rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus vyriausioji tyrėja Ugnė Kalinauskienė, Veisiejų Šv. Jurgio parapijos klebonas Žydrūnas Burnys – jų žodžiai palietė ne tik protą, bet ir širdį.
Artėjant vasarai, kai keliuose ir gyvenime daugėja laisvės, ypač svarbu prisiminti – saugumas prasideda nuo mūsų pačių pasirinkimų.
„Jaunimui šiandien labai svarbu ne tik išgirsti informaciją, bet ir ją pajusti. Sausa teorija dažnai lieka nepastebėta, o tokios iniciatyvos kaip „Man (ne)vienodai“ kalba širdimi – per emociją, per tikrumą. Tikroviškos istorijos, skaudžios patirtys ir gyvas pasakojimas veikia stipriau nei bet kuri paskaita. Mums, kaip bendruomenei, svarbu, kad jauni žmonės suprastų, kokią kainą gali turėti neatsakingas elgesys kelyje. Džiaugiuosi, kad Druskininkuose turėjome galimybę priimti šį unikalų renginį ir tikiu, kad jis paliko gilų pėdsaką, o kartu – ir priminimą, kaip svarbu saugoti save ir šalia esančius“, – sakė vicemerė D. Brown.
„Renginys „Man neVienodai“ paliko gilų įspūdį ir man, ir mokiniams. Policijos pareigūnai kalbėjo atvirai ir įtaigiai – ne vien apie taisykles, bet ir apie tikras situacijas, pasekmes bei skaudžius pasirinkimų padarinius. Buvo akivaizdu, kad mokiniai išgirdo tai, kas svarbu – tyliai, bet stipriai paveikė jų mąstymą. Ši veikla buvo ne formali prevencinė paskaita, o tikras gyvenimiškas susitikimas – su atsakomybe, su rizika, su tuo, ką reiškia būti neabejingam. Nuoširdžiai dėkoju pareigūnams už jų profesionalumą ir gebėjimą kalbėti jauno žmogaus kalba. Kaip karjeros specialistė džiaugiuosi, kad mokiniai galėjo šią dieną išgyventi ne teoriškai, bet per stiprias emocijas ir tikroviškus pavyzdžius. Tai viena iš tų patirčių, kuri gali tyliai, bet ilgai veikti jauno žmogaus mąstymą“ – po renginio sakė „Ryto“ gimnazijos karjeros specialistė Karolina Juoskaitė-Vitkauskė.
Gimnazistai taip pat negailėjo gerų žodžių – kiekvienas išsinešė stiprų įspūdį, kas jiems labiausiai patiko, ką jie suprato .
,,Patiko, kad žmonės kalbėjo iš savo patirties. Klausantis net bėgo šiurpai, kai kurios vietos buvo ypač skaudžios. Jautėsi, kad žmonės kalba apie tai, ką tikrai yra patyrę, tai ne tik jiems duotas tektas, bet ir jų išgyventos emocijos. Scenografija irgi buvo puiki. Buvo sukurtas jausmas, kad aš esu įvykio vietoje čia ir dabar“ – įspūdžiais dalinosi Gabrielė Suchanekaitė.
„Man asmeniškai renginys labai patiko – jis buvo itin emocionalus ir paliko gilų įspūdį. Ypač palietė momentai, kai žmonės atvirai dalijosi savo asmeninėmis patirtimis, išgyvenimais ir širdgėla. Labiausiai įsiminė emocinga inscenizacija su ugniagesiais, medikais ir kunigu – jų parodyta nelaimės situacija ir pasidalintos tikros istorijos sukrėtė bei privertė susimąstyti“ – sakė Edvinas Kalašnikov.
,,Šio renginio metu turėjau galimybę susitikti su Lazdijų rajono policijos pareigūnais, paramedikais ir kunigu. Kiekvienas iš jų pasidalijo savo darbo patirtimi ir pasakojimais, atskleidžiančiais, kaip atrodo jų kasdienybė. Mane ypač sužavėjo pareigūnai, kurie tikromis istorijomis kalbėjo apie savo darbo dienas, susidūrimus su įvairiais iššūkiais ir neįprastais įvykiais. Šie pasakojimai paliko gilų įspūdį, leidžiantį sužinoti daugiau apie tai, kaip jie padeda žmonėms, ir kokie jausmai juos lydi jų profesijoje. Šis užsiėmimas paskatino apmąstyti šių specialistų indėlį į visuomenę, kasdienį žmonių gyvenimą bei kokios yra svarbios šios profesijos“ – įspūdžiais dalinosi Evita Juškevičiūtė.
,,Buvo įdomu išgirsti mamos išgyvenimą dėl sūnaus netekties ir taip pat ką pareigūnai, medikai,ugniagesiai,kunigas turėjo pasakyti iš savų pusių kaip jie patyrė visa tai ir kokius jausmus išgyveno" – kalbėjo Gabija Aliukonytė.
,,Buvo įdomios istorijos, tikrai palietė širdį kuomet skubiosios pagalbos tarnybos pasokojo apie savo įsimintiniausius atsiminimus darbe ir padėjo labiau suvokti apie kvailus pasirinkimus kelyje ir kaip tai gali išsiplėsti į bloga ar net mirtiną incidentą“ – sakė Gabija Sakalauskaitė.
,,Man labiausiai patiko gelbėtojų istorijos. Buvo įdomu sužinoti tikrąją nelaimę ir suprasti, kad būna ir blogiau nei atrodo. Patsai renginys manau turi būti parodytas visiems, išgirstas visų ausimis, kad visi suprastų gelbėtojų sunkų darbą“ – įsitikinusi Vasarė Kvedaravičiūtė.
,,Labai buvo įdomu matyti tai, ką paruošė pareigūnai ir paramedikai. Širdį palietė paramedikų pasakojimai, kaip jie gelbėja iš autoįvykių. Tai mus pamokė, kad ne tik reikia saugiai elgtis kelyje, o kad prieš važiuojant, einat kur nors su draugais, reikia pagalvoti, kokios gali būti pasekmės“, – įsitikinęs Matas Čepanonis.
„Iniciatyva „Man (ne)vienodai“ – tai daugiau nei saugaus eismo paskaita. Tai – stipri emocinė patirtis, kuri pasiekia kiekvieno žmogaus širdį. Matyti, kaip mokiniai reaguoja į realias gyvenimo istorijas, kaip įsigilina į kiekvieną pasakytą žodį, – didžiausias įrodymas, kad tokia prevencija yra reikalinga. Mūsų siekis – mokyti jaunimą per patirtį, per tikras situacijas. Teorija svarbi, tačiau ji turi būti papildyta gyvomis emocijomis, istorijomis, kurios palieka pėdsaką. „Man (ne)vienodai“ yra būtent toks renginys. Jis nepalieka abejingų. Džiaugiuosi, kad mūsų pareigūnės Ugnė Kalinauskienė ir Renata Ribinskienė su partneriais sugebėjo sukurti šį formatą, kuris šiandien sėkmingai keliauja į kitas bendruomenes. Be abejo, matydami šio projekto poveikį, svarstome, kaip panašią patirtinę prevenciją plėtoti toliau. Norime, kad kuo daugiau jaunų žmonių išgirstų tikras istorijas ir patys sąmoningai rinktųsi saugumą kelyje. Tai kryptis, kurią policija tikrai nori stiprinti. Nuoširdžiai dėkoju visiems renginio herojams, kurie ryžosi kalbėti apie skaudžias, bet labai reikalingas temas. Tai, ką jie daro, gelbsti gyvybes, nes mums – iš tikrųjų ne vienodai.“, – kalbėjo Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Alvydas Jurgelevičius.
Pasak vienos iš šios idėjos autorės, pareigūnės Ugnės Kalinauskienės, „Man (ne)vienodai“ yra gyva iniciatyva – tikros istorijos, tikri pasakojimai tų herojų, kurie savo tarnyboje susiduria su tragiškais eismo įvykiais, nusinešančiais žmogaus gyvybę.
„Idėja gimė iš noro su jaunimu kalbėti apie eismo saugumą ir kultūros puoselėjimą keliuose ne teoriškai ar formaliai, o širdimi. Norėjome turėti tokį renginį, kuris nepaliktų abejingų ir kiekvieną jaunuolį paliestų emocijomis. Taip ir sukūrėme su komanda iniciatyvą „Man neVienodai“ - renginį apie atsakomybę, pasirinkimus ir gyvybę“ – sakė U. Kalinauskienė.
Šio renginio idėja buvo „brandinama“ 5 metus, o pirmą kartą parodytas buvo šių metų pavasarį. „Po pirmojo renginio pastebėjome, kad tiek jame dalyvavę moksleiviai, tiek kiti suaugusieji ar kolegos liko apstulbę – jie nesitikėjo tokio formato renginio: realiai pjaustomo automobilio ir laužomo metalo scenoje, imituojamo žmogaus ištraukimo iš sumaitoto automobilio ir pirmosios pagalbos suteikimo, defibriliatoriaus panaudojimo ir kunigo simbolinio pašventinimo. Galbūt dėl šių priežasčių, kad renginys buvo iš tiesų kitoks ir netradicinis, sulaukėme didelio kitų Alytaus apskrityje esančių savivaldybių dėmesio ir birželio 12 d. mūsų renginį žmonės galėjo išvysti antrą kartą Druskininkuose. Turėjome viziją į sceną pakviesti keletą herojų. Iš karto orientavomės į realius eismo įvykius, t. y. kokios tarnybos dirba eismo įvykio vietose. Pradėjome ieškoti žmonių, kurių patirtys – autentiškos. Džiaugiuosi, kad ilgai ieškoti herojų renginiui neteko. Vos tik pristačius renginio idėją - visi herojai sutiko dalyvauti, nes jie puikiai supranta, kad tokios istorijos turi skambėti, jaunimas turi žinoti nepagrąžintą eismo įvykių realybę ir pasekmes. Nes jiems irgi ne vienodai saugumas kelyje“ – pasakojo U. Kalinauskienė.
Paklausus apie jaunimo reakciją, pareigūnė pabrėžė, kad po renginio Druskininkuose kalbinti jauni žmonės sakė nesitikėję nieko panašaus – į salę jie ėjo galvodami, jog jų laukia eilinė paskaita apie saugų eismą.
„Tačiau tai, ką jie išgirdo ir išgyveno, nepamirš ilgai. Ne vienam iš jų išriedėjusi ašara parodė, kad ši renginio žinutė buvo svarbi – jiems ne vienodai. Istorijos, kurias mes pasakojame scenoje, kiekvieną kartą mus paliečia vis iš naujo – mes sugrįžtame prisiminimais į tuos skaudžius įvykius, kuriuose matėme, kaip užgęstą žmogaus gyvybė, žuvusiojo artimųjų beribį skausmą... Emociškai sunku pasakoti tokias sukrečiančias istorijas, tačiau mūsų komanda tiki, kad tik tikri ir neišgalvoti pasakojimai gali pradėti keisti jauno žmogaus požiūrį į eismo saugumą ir kultūrą keliuose bei gelbėti gyvybes“ – sakė pareigūnė.
Moksleivius pasveikino vicemeras Simonas Kazakevičius, kuris papasakojo apie savivaldos veiklą, jos struktūrą bei svarbą vietos bendruomenei. Gimnazistai taip pat susipažino su Dokumentų ir informacijos, Teisės, Ūkio, Architektūros bei Socialinės paramos skyrių veikla, jų kasdieniais darbais ir specialistų atsakomybėmis.
Džiaugiamės galėdami prisidėti prie jaunimo profesinio ugdymo ir dalyvauti iniciatyvoje, skatinančioje domėtis realia darbo aplinka. Ši veikla – puiki galimybė mokiniams iš arčiau pažinti profesinį pasaulį ir atrasti jiems artimas sritis.
Tą pačią dieną „Ryto“ gimnazijos I–III klasių mokiniai lankėsi įvairiose įstaigose ir įmonėse, kuriose susipažino net su 17 skirtingų profesinių aplinkų.
Daugiau nuotraukų rasite čia ir čia.
„Investicijos į švietimo sistemą ir toliau nesustoja – tai vienas svarbiausių mūsų savivaldybės prioritetų. Kasmet skiriame nemažą dalį savivaldybės biudžeto lėšų, visos švietimo įstaigos gražėtų, modernėtų, o mūsų vaikai jose jaustųsi saugūs ir turėtų geriausias sąlygas augti bei tobulėti. Lėšos skiriamos remiantis mokyklų bendruomenių išsakytais poreikiais – atnaujinamos tiek vidaus patalpos, tiek lauko erdvės. Artėjančios vasaros atostogos - tai ir remonto, ir intensyvaus tvarkymosi laikotarpis švietimo įstaigose. Artimiausiuose planuose – „Atgimimo“ mokyklos atnaujinimas, galutinis kondicionierių įrengimas darželiuose, kad mažieji druskininkiečiai jaustųsi patogiai net ir karščiausiomis vasaros dienomis“, – sako Druskininkų savivaldybės meras R. Malinauskas.
Jis pridūrė besidžiaugiantis švietimo bendruomenės projektais ir iniciatyvomis, kurių įgyvendinimui efektyviai panaudojamos projektinės lėšos, o gauti rezultatai visoje šalyje pristatomi kaip geroji patirtis.
Kiekvienai mokyklai po laboratoriją: įkurtos kalbų, robotikos, gamtos, technologijų laboratorijos, menų, foto studijos
„Šiuolaikinė mokykla neįsivaizduojama be modernios aplinkos, kuri įkvepia mokinius tyrinėti ir kurti. Investicijos į pažangias technologijas yra būtinybė. STEAM laboratorijos suteikia galimybę taikyti praktinį, patirtinį mokymą, kuris ne tik gerina mokymosi rezultatus, bet ir skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą bei bendradarbiavimą. Prieš du metus išsikėlėme tikslą – visose Druskininkų mokyklose įkurti skirtingo tipo laboratorijas, kad kiekvienas mokinys turėtų prieigą prie pažangiausių ugdymo priemonių tiek savo mokykloje, tiek galėtų naudotis naujai įkurtomis erdvėmis kitose mokyklose. Džiaugiuosi, kad nuo kovo mėnesio ne mažiau kaip dvi pamokas per mėnesį mokiniai vyksta į įvairias laboratorijas. Esu dėkinga savivaldybės administracijos švietimo skyriaus specialistams, mokyklų vadovams, kuriems bendradarbiaujant pavyko taip suderinti mokyklų pamokų tvarkaraščius, kad šis tikslas būtų pasiektas.“ – sako Druskininkų savivaldybės vicemerė Diana Brown.
Druskininkų mokyklose veikiančios laboratorijos atliepia šiuolaikinio ugdymo turinį, pažangius mokymosi būdus bei skirtingus mokinių pomėgius.
Pavyzdžiui, Druskininkų Saulės mokykloje įkurtos net kelios laboratorijos: muzikos laboratorijoje-studijoje mokiniai gali kurti, įrašyti ir redaguoti muziką, garso takelius, eksperimentuoti su muzikos efektais.
Mokytis kalbų tapo daug įdomiau, nes anglų kalbos pamokos vyksta modernioje kalbų laboratorijoje. Čia kiekvienas mokinys mokosi naudodamasis IT priemonėmis - interaktyvios užduotys leidžia dirbti savarankiškai ir savo tempu.
Populiariausia tarp mokinių – foto laboratorija, kurioje mokiniai mokosi naudotis profesionaliais fotoaparatais, objektyvais, apšvietimo įranga bei nuotraukų redagavimo programomis. Užsiėmimuose jie eksperimentuoja tiek su fotografavimu, tiek su vaizdų apdorojimu, gilina žinias apie kompoziciją, apšvietimą ir kadravimą.
Grafinio dizaino laboratorijoje mokiniai dirba su planšetėmis ir įvairiomis kūrybinėmis programomis. Mokiniai kuria, maketuoja, modeliuoja savo idėjas, analizuoja kompozicijos principus ir susipažįsta su dizaino pasauliu.
Meno studijoje mokiniai gali mokytis keramikos ir tapybos. Tačiau ne mažiau noriai šioje studijoje laiką leidžia ir mokytojai, kuriems sudarytos sąlygos dalyvauti keramikos edukacijose.
Druskininkų Ryto gimnazijoje įkurtos net kelios gamtos mokslų bei inžinerijos laboratorijos. Jose – naujausios projektavimo programos, lazerinės 2D, graviravimo- pjovimo staklės, 3D spausdintuvai, ploteris, frezavimo staklės. Inžinerijos laboratorijoje mokiniai mokosi šiuolaikinių projektavimo bei gamybos ir medžiagų apdirbimo tendencijų. Biologijos, fizikos, chemijos laboratorijose įdomu dirbti su įvairia įranga, planuoti ir atlikti tyrimus, kelti tikslus, hipotezes, analizuoti ir apibendrinti gautus duomenis, remiantis jais daryti išvadas.
Druskininkų Atgimimo mokykloje įkurta Robotikos laboratorija suteikia mokiniams galimybę praktiškai mokytis inžinerijos, programavimo ir dizaino pagrindų. Naudodami LEGO, VEX, mBot2 ir Dobot įrangą, mokiniai kuria ir programuoja robotus. Čia taikomi interaktyvūs, projektiniai mokymo metodai, kurie skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą, savarankiškumą ir komandinius įgūdžius.
Investicijos į vaiko pažangą
Mokyklose įdiegta ir vieninga mokinio individualios pažangos stebėjimo sistema – mokiniai gali įsivertinti savo stiprybes, o mokytojai turi prieigą prie aiškių ir išsamių duomenų apie kiekvieno mokinio mokymosi kelią.
„Vieninga vaiko individualios pažangos stebėjimo sistema - vienas iš labiausiai džiuginančių pasiekimų. Sistema automatizuoja duomenų rinkimą, leidžia mokiniams įvertinti savo stipriąsias ir silpnąsias puses, o mokytojams – saugoti ir patogiai pasiekti reikalingus duomenis . Pradžią šios sistemos naudojimui davė apsilankymas Klaipėdos Baltijos progimnazijoje. Esame dėkingi kolegoms už vertingas rekomendacijas. Pasiekėme ir daugiau bendrų susitarimų – atnaujinome mokymosi sutartis, pasirengėme bendrus planavimo, pasiekimų vertinimo dokumentus. Šie dalykai džiugina“, – sako Druskininkų savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Jurgita Naruckienė.
Druskininkų mokyklose taip pat aktyviai vykdoma prevencija – nuo smurto iki žalingų įpročių.
Konkurse gali dalyvauti teikėjai, kurie:
- turi teisę vykdyti švietimo veiklą;
- yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt;
- turi programoms įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;
- turi mokytojų, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą turinčių teisę teikti švietimo paslaugas pagal neformaliojo vaikų švietimo programas;
- įsipareigoja užtikrinti dalyvių sveikatą ir saugumą Programose organizuojamose saugioje aplinkoje ir neturi kelti grėsmės asmenų sveikatai, viešajai tvarkai ar bet kokiomis formomis, metodais ir būdais neturi pažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.
Dalyvaujantys konkurse pareiškėjai pateikia:
• Programos paraišką (1 ir 2 priedai);
• Juridiniai asmenys – įstaigos nuostatus ar įstatus;
• Pedagogai ir laisvieji mokytojai – teisės aktų nustatyta tvarka įsigytą verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą ir dokumentus, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą, kad gali dirbti mokytoju, įgaliojimą – jei dokumentus pateikia atstovas (pateikti reikės prieš pradedant įgyvendinti stovyklą).
Papildomą informaciją, vaikų vasaros stovyklų tvarkos aprašą, neformaliojo vaikų švietimo programos mokinių atostogų metu finansavimo rėmimo paraišką ir finansavimo išlaidų sąmata bei preliminarų 2025 m. stovyklų datų tinklelį, kuriame galite įrašykite planuojamą stovyklos datą, rasite čia.
Paraiškos teikiamos iki 2025 m. gegužės 7 d. elektroniniu būdu el. pašto adresu admin@juc.lt. Elektroniniu paštu siunčiamos paraiškos turi būti patvirtintos parašu (skaitmeniniu: signa, mobilus arba bankinis pasirašymo būdas, dokobit.com. Ranka pasirašyta paraiška turi būti nuskanuota ir atsiųsta PDF failu).
Dėl papildomos informacijos, kreipkitės į Druskininkų jaunimo užimtumo centrą tel. nr. 0 610 31042 arba admin@juc.lt